شرکت فنی مهندسی کاوه خزر آذربایجان

شرکتی است فنی مهندسی که در زمینه عمران و ساختمان کار می کند.

شرکت فنی مهندسی کاوه خزر آذربایجان

شرکتی است فنی مهندسی که در زمینه عمران و ساختمان کار می کند.

6 سازه برتر برای پارکینگ

در آمریکا معماری به نام سیمون هنلی وجود دارد که در طراحی و ساخت پارکینگ‌ خودرو تخصص دارد.در کشور آمریکا جای پارک ماشین از مشکلات و دشواری‌های جدی است، به همین دلیل رشته‌های تخصصی در این حوزه وجود دارد. هنلی اخیرا در کتابی به نام معماری پارکینگ خودرو، چند پارکینگ برتر با بهترین طراحی در جهان را معرفی کرده است.

اولین این سازه‌های پارکینگی یک ساختمان 11 طبقه است که در سال 1995 در شیکاگو ساخته شده.
این ساختمان سیمانی درون خود صدها قطعه فلز جای داده که در نقش دیوارهای اصلی این سازه به کار گرفته شده‌اند. سازه پارکینگی برتر دیگر باز هم در شیکاگو قرار دارد، اما این یکی در سال 1962 ساخته شده است.
این پارکینگ عجیب که در ظاهر و نگاه اول نمی‌توان فهمید که یک پارکینگ است، به شکل بلال ساخته شده است. این ساختمان 60 طبقه دارد و برای طی هر طبقه از آن، ماشین‌ها باید یک کیلومتر راه بروند.
سازه بعدی که پارکینگ برتر دنیا شناخته شده در آلمان قرار دارد و کار ساخت آن از سال 1986 شروع و در سال 1992 تمام شده است.
این پارکینگ البته فضای بسیار زیادی برای جا دادن ماشین‌ها در خود ندارد، اما طراحی زیبای آن این ساختمان را به سازه‌ای منحصر به فرد در کلن تبدیل کرده است.
سازه برتر بعدی در شهر لندن قرار دارد و به سال 1970 بازمی‌گردد. این سازه عظیم در درون خود فضای بسیار زیادی دارد که البته تیره و تار است. لیون فرانسه مرکز یکی دیگر از پارکینگ‌های برتر دنیاست که در سال 1994 ساخته شده است. اهمیت ویژه این سازه آن است که به صورت یک استوانه ساخته شده و هیچ نوری در درون آن وجود ندارد.
سازه برتر بعدی در شهر هیلبرون در شمال آلمان ساخته شده که شاهکاری از ترکیب نور و ساختار و تهویه و گردنه برای پیچیدن ماشین‌هاست. تصویر این سازه بیشتر به نقاشی تار عنکبوت یا کندوی عسل شبیه است.

 

پارکینگ 11 طبقه شیکاگو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 سازه بلالی شکل در شیکاگو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارکینگ لندن (1970 م)

 

 

 

 

 

 

 

 

سازه استوانه‌ای در لیون فرانسه

 

 

 

سازه تار عنکبوتی در آلمان

 

منبع خبر :  دنیای اقتصاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد