شرکت فنی مهندسی کاوه خزر آذربایجان

شرکتی است فنی مهندسی که در زمینه عمران و ساختمان کار می کند.

شرکت فنی مهندسی کاوه خزر آذربایجان

شرکتی است فنی مهندسی که در زمینه عمران و ساختمان کار می کند.

صنعتی سازی ساختمان

صنعتی سازی ساختمان ، ضرورت عصر حاضر

در حال حاضر روش ساخت و ساز غالب در کشور روشی کاملا"سنتی است که به لحاظ کیفیت غیرقابل کنترل بوده و امکان دخل و تصرف برای ارتقای مشخصات فنی آن بسیار مشکل است.

به همین دلیل از متوسط طول عمرکوتاهی نیز برخوردار است. همچنین به دلیل عدم امکان مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق، قیمت تمام شده روش‌ های سنتی در مقابل محصول نهایی آن گران و در کل فرآیند زمان ‌بر می‌باشد.

مهمترین مسئله در حال حاضر گذار آرام و مدبرانه از ساخت و ساز سنتی به روش‌های صنعتی سازی است. سیاست‌های کلان باید به گونه‌ای باشد که با استفاده از ابزارهای حاکمیتی دو بخش افزایش تولید و عرضه مسکن و مهار سوداگری به صورت توامان مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت اتخاذ راهکارهای ناقص، تک بعدی و کوتاه مدت، مشکلات موجود بر سر راه تولید مسکن را بحرانی‌تر خواهد کرد. مسکن به عنوان یک مسئله استراتژیک نیازمند آن است که به صورت یک بسته کامل سیاستی دیده شود و طی یک فرآیند کامل برنامه‌ریزی شده و با تعیین یک متولی از ابتدا تا انتهای برنامه وظیفه پیگیری، اجرا و نظارت صورت پذیرد.

پس از گذشت سالیان متمادی تلاش مستمر جهت بهبود کیفیت ساخت، ساختمان‌سازی به روش صنعتی به واسطه گسترش و پذیرش تکنیک‌های خلاق در صنعت ساخت و ساز به بار نشست، تلاش‌هایی که حاصل احساس نیاز جهت پاسخگویی به رشد تقاضا، تامین کیفیت مطلوب و کاهش قیمت ساختمان بود. تولید صنعتی ساختمان که حاصل این سخت‌کوشی‌ها است، مرهون دو نقطه عطف اصلی یعنی استفاده از تکنیک‌های مدرن و خلاق مهندسی در ساماندهی تولید در تقابل با شیوه‌های هزینه بر سنتی ساختمان‌سازی می‌باشد؛ بخش اول، یعنی استفاده از تکنیک‌های مدرن و جایگزین شدن با شیوه‌های مهارتی فنی موسوم به از اوایل قرن نوزدهم میلادی و بخش دوم که همان دوره پساصنعتی است از اواسط قرن بیستم آغاز شده و به صنعتی‌سازی موسوم است.

صنعتی‌سازی در کشورهای پیشرفته توانسته است تا حدی جایگاه خود را پیدا کند و سهم قابل ملاحظه‌ای از تولید ساختمان را به خود اختصاص دهد. این سهم در کشور ما بسیار ناچیز بوده و نیازمند حمایت بیشتر تلاشگران این عرصه است. با توجه به ضرورت صنعتی‌سازی ساختمان و اهمیت تبیین جایگاه واقعی آن در میان صنایع کشور و با عنایت به حمایت‌های دولت جهت اجرای بخشی از سیاست‌های سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه کشور، شناسایی توانمندی‌های بالقوه و بالفعل داخلی و خارجی ضروری به نظر می‌رسد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان ایران   www.anboohsazan.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد